OTV Niš 144
Za priču “Uspeh nije nastup u Londonu, već svaka devojčica koja se izbori za sebe” novinarka i saradnica Medijskog istraživačkog centra Milica Milojević Kostić nagrađena je na medijskom konkursu “Drugačii od drugih” Stalne konferencije gradova i opština.
Youth Vibes već smo vam predstavili kao perspektivan mladi medij namenjen mladima. Oni su to sada dokazali i internacionalnom nagradom.
Salto – Youth Participation & Information svake godine dodeljuje nagrade uspešnim završenim projektima ili projektima koji su još uvek u toku. Ove godine to je bilo u tri kategorije: medijska pismenost (MIL), inkluzija mladih i informacije. Youth Vibes je prijavio svoj projekat Youth Connect. Realizovan je prošle godine, nakon pobede na Superste takmičenju u organizaciji Erste banke.
Od preko 70 projekata širom Evrope, Youth Vibesov je jedini projekat koji je prošao u TOP 12 iz Srbije. Osvojio je nagradu u kategoriji MIL.
“Youth Connect projekat imao je za cilj da otvori dve nove redakcije u Vranju i Leskovcu. Međutim, kako su mladi pokazali veću inicijativu, otvorili smo još jednu redakciju u Kragujevcu i mrežu onlajn dopisnika. Na ovaj način omogućili smo još većem broju mladih da iskuse novinarstvo. Kao i da direktno uče medijsku pismenost – jer kako se ona uči najbolje, ako ne samim kreiranjem sadržaja”, kaže za Megafon Jovana Jović, jedna od osnivačica ovog omladinskog portala.
Ona kaže da najveća snaga ove mlade redakcije jesu ljudi. Kao i njihova motivacija za napredovanje i sticanje znanja i iskustva.
“Youth Vibes već dve godine postoji i radi na principu volonterskog rada. Tako da mladima u ovom slučaju nije motivacija novac – već ono što im je trenutno mnogo potrebnije, a to je iskustvo, kontakti, znanje i prijateljstvo.”
Youth Vibes za vreme pandemije
Osim što su u sred pandemije nagrađeni, Youth Vibes je na početku vanrednog stanja otvorio konkurs za nove članove. Tako da se sada njihov tim sastoji od uređivačkog glavnog tima koji čini sedmoro mladih i mreže dopisnika od preko 40 mladih širom Srbije i par u regionu.
“Sada smo i više nego ponosni na tekstove koje se tiču pandemije korona virusa, jer smo uspeli da se dotaknemo ozbiljnijih tema i u moru lažnih vesti pisali kvalitetan sadržaj. Od blog tekstova kako provesti dan u karantinu, pozitivnih priča volontera, do iskustva učenika na razmeni tokom krize.”
Pisali su i o mišljenju mladih o seksističkim komentarima koji su bili vrlo česti u protekla dva meseca. Ali i o tome kako je biti Kineskinja u Srbiji itd. Sve to možete naći na njihovom sajtu.
Planovi za budućnost
“S obzirom na to da smo skupili veliku grupu ambicioznih ljudi, potrebno je da ih naučimo i usavršimo njihovo pisanje. Kako retko ko ima iskustvo u pisanju novinarskih tekstova, naš cilj je sada da zajedničkim radom to unapredimo. Često imamo Skajp sastanke, diskutujemo o različitim tekstovima. A dosta nam pomažu i mentori iz Dojče vele Akademije. Za edukaciju novih članova najviše zasluga ima uređivački tim. Odnosno urednici, na čelu sa Anđelijom Stanimirović koja se najviše bave time. Tu su i Nastasija Marinković i Isidora Milošević iz Niša i Marko Milivojević iz Kragujevca.”
Jovana Jović maturantkinja je Gimnazije Svetozar Marković. Sa 16 godina pokrenula je sa koleginicom portal Youth Vibes jer je primetila da tako nešto nedostaje njenim vršnjacima.
“Pokrenula sam portal jer sam primetila da ne postoji medij koji piše na adekvatan način za mlade. Posebno za srednjoškolce. I nije postojao medij koji bi uređivali srednjoškolci, a da to nisu školski časopisi koje profesori nadgledaju. Kada sam pokretala sve ovo, nisam ni zamišljala da ću dobiti ovakvu podršku, kako starijih, tako i mladih. Ovo je verovatno dokaz da mladi nisu samo grupa ljudi koja visi na telefonu, već ako im se pruži šansa, oni itekako mogu da utiču na promene u svojoj lokalnoj sredini.”
Autor - Megafon
Gotovo 40 odsto anketiranih gradjana sa juga Srbije smatra da Radio-televizija Srbije (RTS) nedovoljno izveštava o temama van Beograda, dok 16,7 odsto ispitanika smatra da na javnom servisu teme van prestonice potpuno zapostavljene, pokazalo je istraživanje pod nazivom "Šta gradjani juga Srbije za svoj novac dobijaju od RTS-a".